fredag den 4. september 2015

Konrad 6 mdr.

 Så blev Konrad 6 mdr.

Han er en glad dreng - især om dagen. Han sover dog dårligt om natten - vil have mad, taber sutten og er utilfreds. Han får nu mos/grød 3 gange dagligt, både kartoffelmos, øllebrød og andet lækkert.

Dejlig basse :-)

lørdag den 22. august 2015

Navngivningsfest for Konrad

 I dag skulle Konrads navngivning fejres - bordet blev pyntet med fine små biler

 Vejret var perfekt til havefest - højt solskin hele dagen.
Her nyder Konrad at sidde på armen af Tante-Camilla

 Kusinehygge - med Konrad som tilskuer :-)

 Det var en fest!

 Vi plantede Konrads træ - et pæretræ.

 Og sikke en kage! Den var SÅ flot og smagte fantastisk. Astrid glæder sig til at smage :-)

 Hele familien :-)

 Farvel og tak for i dag - en rigtig dejlig dag.

søndag den 16. august 2015

Konrad 5 måneder

Konrad hygger med mormor hjemme i haven. Han har nu rundet de 5 måneder. Han vejer ca.8 kg og er 71 cm lang. Han er glad, og hvis han brokker sig er det oftest fordi han er sulten eller træt. Han giver os besked, hvis han vil noget. 

Både Astrid og Karen nyder at lege med Konrad - han kvitterer med et klukgrin :-)

Grød og mos

 Konrad er begyndt på grød og mos den sidste måneds tid. Han får boghvede-, majs- eller risgrød til formiddag og kartoffel/broccoli/gulerodsmos til aftensmad. Han er ret vild med det - især når man kan få lidt lækker sveske- eller æblemos på toppen :-)
Her prøver Karen med formiddagsmaden.

mandag den 27. juli 2015

Et par dage i Thy

 Vi nåede også et par dage i Thy - her fanger vi krabber


 Krabberne blev taget med hjem - kogt og lavet til den lækreste krabbesuppe

 Farfar og Konrad griner og hygger sig :-)

Vi samlede mange forsteninger - men vi fandt også andre sten - her tegner vi på dem

Sommerferie

 Sommerferie i Grenaa

 Vejret var jo ikke rigtig godt - men vi havde da alligevel et par gode dage på stranden - her i Grenaa

 Konrad hygger sig i "loungen" i sommerhuset

 Regnvejr = cafetur for os alle 5

 Regnvejr er også lig med pandekager :-)

 Vi havde besøg af Johan og hans lillesøster Lea (og deres mor) - dejligt med besøg :-)

 Is fra ishuset i Dråby

 Endnu en strandtur - her i Dråby sammen med mormor og morfar

Hjemme igen - cykeltur til søen

torsdag den 25. juni 2015

Skt.Hans i Broholmparken

 Traditionen tro skulle skt.Hans fejres sammen med naboerne i Broholmparken. Vi startede med snobrød og skumfiduser over bål om eftermiddagen.

 Efter aftensmaden kom traktoren og hentede alle ungerne og kørte dem til bålet.

Så blev bålet tændt og heksen fyret af!

Mormor fejret i Gråsten

 Mormor havde inviteret os alle til Gråsten på weekendtur i forbindelse med hendes 60-års fødselsdag. Vi nød de skønne omgivelser med mange gåture i skoven - og en tur til Gråsten Slot.
Her kigger Karen og Mille gennem en gammel træstub

 Find Karen!

 Gråsten Slot

 Kusiner på tur :-)

Mormor puster lys ud i de flotte lagkager - pigerne ventede spændt på at smage :-)

tirsdag den 16. juni 2015

Barselsbesøg i Lystrup

Konrad har været på pigebesøg i Lystrup. Lille Lea er kommet til verden 1.juni. Her ses de to banditter sammen. Imens de to "legede" kunne Anja og mor drikke kaffe og snakke - hyggeligt :-)

søndag den 7. juni 2015

Farmor og Fur

 Vi har været på Fur. Vi har fejret at farmor har rundet de 70 år. 
Vi startede ud med at besøge en molergrav midt på Fur - her gik alle i krig med at kigge i moleret for at finde forsteninger - Thorbjørn var heldig at finde et flot insekt.

 Senere tog vi videre til nordvest-øen for at gå langs stranden - Konrad var med :-)

 Knudeklinterne. Furs flotteste klinter - og man kan se askelagene i klinten. 55 mio år gamle!

 Pigerne nød turen på stranden - de elsker at finde sten, skaller og andet godt fra havet - især når det er sammen med Ida, Ruben, farmor og farfar :-)

 Astrid og farfar :-)

Sommerhuset havde pool! Det nød vi efter den lange tur på stranden. Dejlig weekend.