fredag den 28. februar 2014

Møde på skolen

 Karen var tirsdag aften til møde på skolen - her skulle vi møde nogle af de andre børn i indskolingsgruppen og høre lidt om skolen. Der var heldigvis mange kendte ansigter fra børnehaven, vejen og mødregruppe.

Her laver Karen figurer af spaghetti og skumfiduser - det faldt i god jord :o)

mandag den 24. februar 2014

Weekenden

 I weekenden var Karen i biografen for første gang nogensinde - Malene og Karen så "Klokkeblomst og piratfeen" - en rigtig god og lidt uhyggelig film. Lækkert med popcorn, slik og cola :o)

Søndag cyklede vi en tur over til Karens skole - Karen starter i SFO'en på Nordre Skole til maj, så vi tog på legepladsen og lærte den at kende.

søndag den 16. februar 2014

Vinterferie

 Vinterferien har budt på mange dejlige stunder. Først en mini-ferie i Sejs hos farmor og farfar - og så hygge med mor. Her er vi på skolen og spille lidt klaver...

 Vi havde også besøg af Sisse - og vi gik over for at hilse på hendes fars heste...

 Og så fik vi besøg af Mille og Nellie - sikke en fest!
Der blev leget og hoppet og danset til den helt store guldmedalje...

Jorden er forgiftet :o)

mandag den 10. februar 2014

Mødregruppe på besøg - nu 3 år

 Søndag var mødregruppen på besøg - vi ses stadig en gang i måneden - og ungerne hygger sig sammen - nu som 3-årige banditter :o)

Både de store og små leger sammen - Karen legede rigtig godt med Ronja, Alfreds storesøster, og de to skal faktisk også gå i skole sammen. Astrid leger her prinsesser med Silja og Lærke :o)

torsdag den 30. januar 2014

Astrid på skattejagt i kirken

Astrid og Hold 2 i børnehaven var i onsdags på besøg i Fonnesbæk kirke i sydbyen. De legede skattejagt - og fandt skatten med slikkepinde.  Her er Astrid på prædikestolen med præsten.

De fik også lov at komme op i kirketårnet og høre klokken larme! Det var en sjov dag.

onsdag den 29. januar 2014

Astrid fejret i børnehaven


Astrid blev også fejret i børnehaven - lidt forsinket pga. ferien, men det gjorde ikke noget - der var jo både sang og kage! Astrid fik også en fin gave af børnene - en flot, flot t-shirt med navn og flotte figurer. På billedet ses Astrids 3 gode kammerater - de bedste venner - som hun glæder sig til at se hver dag :o)

onsdag den 22. januar 2014

Dejlige ferieminder




Gran Canaria 2014 :o)

Besøg i dyrepark

 Vi besøgte en dag en stor, flot dyrepark på Gran Canaria. Vi så det flotteste fugleshow med ørne, ugler, falke - store, flotte fugle, som svævede lige hen over hovederne på os.


 Der var også en stor kaktushave...

 Og så det helt store delfinshow - det var rigtig flot og spændende

Delfinerne kunne alverdens tricks - lærenemme dyr...

Strandtur på Gran Canaria

Vi tog en tur til den lokale strand Playa del Ingles på Gran Canaria. Vi tog bussen derned, gik i strandkanten, spiste en is - herligt. 


Våde bukser... 

Trætte ben hjemad...

mandag den 20. januar 2014

Astrid 3 år

Astrid blev igen fejret på Gran Canaria - 3 år er hun nu den store pige. 

Hun nød at åbne alle pakkerne, som var medbragt helt til Gran Canaria 

 Gymnastiksko, My Little Pony-dukke, Mimbo Jimbo-bog, puslespil og Barbiedukke var bare nogle af gaverne

Mormor læser for Astrid i yndlingsbogen